Így keres állást a jövő, avagy a "Z" generáció szokásai
Melyik HR szakember utasítaná vissza a lehetőséget, hogy bepillanthat a Z generáció fejébe?
A munkaerő-utánpótlás, a dolgozói elkötelezettség, sőt még a home office térnyerése kapcsán előtérbe került produktivitási kérdések megvitatása során is komolyabb ütőkártyák állnának rendelkezésünkre, ha beleláthatnánk a Z generáció képviselőinek fejébe.
Kik vagyunk? Itt a lehetőség, hogy többet tudj meg róluk!
A Frissdiplomás Kft., a JOBVERSE Állásbörze, a BGE Állásbörze, az ELTE Karriernap, a SzakmaFeszt és számos további rendezvény szervezőcsapata.
Fennállásunk óta kiemelt fontosságúnak tartjuk, hogy folyamatosan monitorozzuk a fiatal korosztály szokásait annak érdekében, hogy partnereinket minél több releváns álláskeresővel kössük össze.
Éppen ezért, 2023-ban a HÖOK közreműködésével nagyszabású kutatást végeztünk a Z generáció álláskeresési és tartalomfogyasztási szokásaival kapcsolatban. A kérdőívet 2806 fő töltötte ki, így széles körű rálátást nyertünk a témára.
A kutatás eredményeit részben bemutattuk a 2023. őszi JOBVERSE Állásbörzén, hiszen a rendezvény szervezőjeként fontos célkitűzésünk, hogy a (leendő) kiállítóinkat minél több platformon segítsük a toborzásban és munkáltatói márkaépítésben.
Most pedig eljött az idő, hogy a kutatásunk további adatait is megosszuk veled!
A 2023. őszi JOBVERSE Állásbörzén bepillantást engedtünk a kutatási anyagunkba!
Megosztottunk néhány fontos infót a kitöltőkről
20-23
éves korosztály
Nagy részük a 20-23 éves korosztályba tartozik (tehát a még tanuló, illetve friss diplomás válaszadók vannak többségben).
A kitöltők több mint fele jelenleg is dolgozik.
Körülbelül 40%-uk teljes munkaidőben dolgozik, őket követik a diákmunkát, illetve gyakornoki munkát végző válaszadók.
Arra a kérdésre, hogy milyen gyorsan sikerült a jelenlegi munkájukat megszerezniük, nagyon érdekes visszajelzéseket kaptunk. Hallgass bele a JOBVERSE-en elhangzott hanganyagba, melyet Hajdú Csongor, a Frissdiplomás Kft. ügyvezető igazgatója foglalt össze:
Kíváncsi vagy a teljes hanganyagra? Töltsd ki az oldal alján található űrlapot, és azonnal küldjük az e-mail fiókodba.
Kitértünk a tartalomfogyasztási szokásaik fontos tanulságaira
Az elmúlt 4 évben zajlott elképesztő átalakulások következményeként minden eddiginél fontosabb, hogy folyamatosan monitorozzuk, hogy mely közösségi platformokat használják előszeretettel, és hogyan, milyen tartalommal tudjuk hatékonyan megszólítani őket, hiszen szinte követhetetlenül gyorsan változnak a szokásaik.
A JOBVERSE-en a Facebook, az Instagram, a LinkedIn és a TikTok kapcsán osztottuk meg azokat a gondolatokat, amelyek HR szakemberként (szerintünk) nem hagyhatók figyelmen kívül. Ezek közül a legújabb – és emiatt talán a legtöbb bizonytalanságot okozó – platform a TikTok. Hallgass bele, hogy nekünk milyen tanulságaink voltak:
Kíváncsi vagy a teljes hanganyagra? Töltsd ki az oldal alján található űrlapot, és azonnal küldjük az e-mail fiókodba.
Elkezdtük kibontani az álláskereséssel kapcsolatos szokásaikat
Azért írjuk, hogy elkezdtük, mert korlátozott idő állt rendelkezésünkre, így nem fért bele minden. Viszont az a jó hírünk, hogy amit eddig nem tudtunk elmondani, arról most készítettünk egy részletesen kidolgozott összefoglalót, melyet – bízunk benne, hogy – remekül tudsz majd használni a munkád során.
Különösen, ha a célcsoportod tagjainak egy része Z generációs.
Mit találsz a kutatási összefoglalónkban?
✅ Megtudhatod, milyen tartalommal szólíthatod meg hatékonyan a 18-30 éveseket a közösségi médiában, ✅ milyen témák kedvéért iratkoznak fel hírlevelekre, ✅ mi az, ami “redflag” számukra a hírlevelek kapcsán, ✅ mik a legnagyobb nehézségeik az álláskeresés során, ✅ mi az a 3 dolog, amit először megnéznek egy álláshirdetésben, ✅ és még további témákat is körüljárunk.
Nagyon részletesen elemeztük a visszajelzéseket, hiszen nekünk is éppen annyira fontos megismerni a feltörekvő generáció szokásait, mint azoknak a munkaadóknak, akik fiatalokat alkalmaznak és fiatalokat toboroznak jelenleg is.
Ezt az anyagot most teljesen díjmentesen február 9-ig a rendelkezésedre bocsájtjuk, ugyanis szeretnénk, ha 2024-ben még az eddigieknél is hatékonyabban és eredményesebben tudnál dolgozni.
Sőt, grátiszként a már említett 2023. őszi JOBVERSE-en elhangzott előadásunk TELJES hanganyagát is elküldjük!
FONTOS: Az ajánlatunk február 9-ig él, úgyhogy érdemes már most lecsapnod rá!
Töltsd ki az alábbi űrlapot...
...és mi néhány percen belül válasz e-mailben elküldjük a 2023 őszi előadás teljes hanganyagát, valamint az azóta elkészült részletes, kidolgozott kutatási anyagot!
Ha szívesen kamatoztatnád élesben a frissen megszerzett tudást, csatlakozz toborzási rendezvényeinkhez:
2024. február 28-29: JOBVERSE Állásbörze -ahol élménnyé válik a toborzás is 2024. április 9-11: BGE Állásbörze – ahol a gazdasági élet leendő “nagyvadait” tudod még hallgatóként levadászni 2024. április 25: ELTE Karriernap ahol az ország legnagyobb egyetemének hallgatóit szólíthatod meg